Skip to main content

Niet te geloven, die eerste dag in 2004 stapte ik vol ambitie bij de KVK binnen. Met een duidelijk plan: merken bouwen waar mensen écht blij van worden. Met zo’n 15 jaar ‘hoge lat’ marketing ervaring opgedaan voor klanten Hunkemöller, Hewlett Packard, Diergaarde Blijdorp, Jaarbeurs Utrecht en retailmerken Electro World en De Witgoedspecialist.

Op die bewuste dag in 2004, was ik alleenstaande moeder van een dochter van 3,5 jaar. En het is vast mede door de extra oerkracht die in me naar boven kwam, om zelfstandig nieuwe, zij het onzekere paden in te slaan.

Wat begon met 1, 2, 3 en meer klanten, eigen kantoren, vergiet vol creatieve ideeën en een flinke dosis lef, werd groei waarin ik de kans pakte om menig bedrijf te adviseren. Samen met medewerkers, stagiaires, inspirerende slimmeriken en veel professionele partners.

floor mobiele website b-to-b marketing familie waarden in marketing werving politie agenten standbouwsampling advertentie Smint Nederlandmanna snoep    informatie visuitzetting posters in buitenruimte voor gemeente utrecht marketing voor zorg concept zorg die draait om jou identiteit campagne direct mail campagne in de zorg citymarketing positionering die opvalt huisstijl poster nieuwe website vervoersbedrijf goverde taxipas marketing met voordeel doelgroep campagne taxi   print drukwerk magazine social media not just bbq

 

Van start-ups tot gevestigde namen zoals Smint, ChupaChups, Gemeente Utrecht, Gouda en Moerdijk en WSI Models, van ondernemers die tientallen jaren klant blijven zoals Politievakbond, Toyota, Floor Rolluiken en Taxi Goverde tot grote projecten en specialisme in Citymarketing.

En we lanceerden eigen merken: van beeldbank en bureau, tot innovatie

In 2023 ziet de Hollandse gratis beeldbank So Dutchie het levenslicht. Voor onze klanten maken we echt Nederlandse video’s en foto’s voor website, social media en print, in-huis door onze audiovideo medewerkers. Maar er bleef zoveel nog goed bruikbaar materiaal achter, en dat willen we graag delen met andere creatieven, marketingafdelingen en bureaus. Alle beelden op So Dutchie zijn gratis te downloaden.

Ook is So Dutchie een plek waar we connecten met contentmakers, filmmakers en fotografen. Door hen een plek te geven om hun werk te laten zien, ze mee te laten doen aan betaald opdrachten voor klanten en elkaar te versterken.

 

Kom, dan schudden we samen de retail op! Wat is jouw idee?

Met onze ervaring in retailmarketing zien we de dagelijkse struggle van de ondernemers in de steden. Zoals het grillige en veranderende consumentengedrag, de online concurrentie en de wens voor verduurzaming en meegaan in de energietransitie.

Winkle van de Toekomst is sinds 2021 ons platform waarin we innovatie aan de tand voelen. Want is in de toekomst ons fysieke winkelen compleet anders? Dwingen virussen, innovaties en klantwensen de al eeuwenoude face-to-face verkoop ons nu echt tot vernieuwing?

De personage Mister Winkle geeft ideemakers, leveranciers en experts de kans om elkaar te ontmoeten en briljante ideeën uit te werken.

 

Samenwerken met concurrenten? Ja hoor, dat kan.

Central Hive is voor freelance creatieven. Het ontstond in 2019 omdat we soms projecten hebben waarbij extra specialisme nodig is, of opdrachten die we beter bij een ander wilden neerleggen. In gesprekken met freelancers bemerkten we dat ook daar met regelmaat werk van het bord viel, omdat het bijvoorbeeld niet hun expertise was.

Zoals een ontwerpster van illustraties en logo’s die van een klant de vraag kreeg of ze ook ‘websites doet’… het antwoord was nee, en daarmee was de klant weg. Waarom zou je die opdracht niet delen met een expert uit je Central Hive netwerk? Samen delen, samen spelen.

ondernemen is je neus stoten en weer doorgaan glij niet uit en werk samen met anderen central hive voor freelancers samenwerken

Laten we marketing makkelijk maken voor dromen van ondernemers

In de 20 jaar hebben regelmatig start-ups en kleine ondernemers ons benaderd voor marketing werkzaamheden. En daarbij bleken budgetten gewoon vaak niet groot te zijn. Nu moet onze schoorsteen ook roken, maar sommige ondernemers en vraagstukken zijn gewoon te leuk om te passeren.

We maakten de stappen en het systeem om te komen tot een goed marketingplan en creatief concept efficiënter. Door in abonnementen en bouwblokken aan te bieden ontstond in 2020 makkelijke MKB marketing in onze Marketingkantine. Letterlijk met iedere donderdag een gratis inloopochtend voor gratis advies en een kop koffie, in onze kantine.

(Eerlijk is eerlijk, ik ben een sucker voor merknamen 😏.)

Ondernemen met ondernemers

De 20 jaar brachten me mooie en soms taaie lessen, onverwachte uitdagingen en hele fijne samenwerkingen. Mijn kijk op merken en marketing is gegroeid en ik bemerk dat ik zeker ben in m’n visie en advies. Het gaat niet alleen meer om strategie of zichtbaarheid, maar om wat merken écht betekenen. Wat ze losmaken bij mensen. Hoe ze verbinden, inspireren en waarde toevoegen. De gesprekken hierover met de ondernemers zijn fantastisch!

Een nieuwe huisstijl en positionering

Altijd sta ik ‘aan’ voor klanten en klop ik weinig op eigen borst, maar dit jaar heb ik mezelf eens gekieteld: een nieuwe look! Want soms moet een schilder ook z’n eigen huis een likje verf geven toch? Het !kit logo staat voor uitgesproken zijn én ‘draai het om’. Want bekijk je merk van de andere kant en je ziet de mens vóór het merk.

Het staat voor mijn groei als merkstrateeg: uiteindelijk gaat communicatie altijd om mensen. Om de emotie, de connectie en de impact die een merk kan hebben.

merkstrateeg citymarketing en retail marketing

Dat dus. Even knipperen en je bent twee decennia verder. Een ietsje wijzer (en hopelijk niet té serieus) en met nog steeds dezelfde passie als toen ik die KVK-deur openzwaaide. Op naar een nieuw jaar, met ondernemers en merken die het verschil willen maken. Ben jij daar ook bij? Laat mijn omgekeerde kijk op je merk schijnen!

Ben benieuwd naar jouw ondernemersreis. Ik hoor het graag, ik trakteer op digitale koffie! ☕✨

#nieuw #logo #ondernemen #groei