Japanse innovatie met klantvriendelijk Brabantse twist

Toyota Andreae staat 100% achter de kwaliteit van het merk Toyota en heeft op hoog niveau technische kennis van dit al jaren op nummer 1 staande ‘beste automerk’. Ze hebben daarnaast klanttevredenheid hoog in het vaandel. Wat ze tot een betrouwbaar en hartelijke autodealer en garage in West-Brabant maakt. Klanten van Andreae weten dit al. Maar hoe laat je zien waar je goed in bent aan nog-niet-klanten?

Klant
Toyota
Markt

Automotive
Zakelijke klant
Consumentenmarkt

Realisatie
  • Social media plan
  • Social media content
  • Zichtbaarheid campagne
  • Activatie campagnes
  • Marketing jaarplanning
  • Online zichtbaarheid
  • Videomarketing
  • Fotografie
  • Tekstschrijven

Vergroten zichtbaarheid, interactie klanten en verjongen klantenbestand = bedrijfsgroei

De uitdaging | De regionale zichtbaarheid bleek te laag. De plaatselijke bekendheid heeft wel een goede naam door het feit dat al 3 generaties eigenaren aan het roer staan. De persoonlijke en Brabantse klantenservice is zeer bekend. Het imago van het automerk Toyota daarbovenop is bijzonder hoog. De klantvraag: 1. vergroot onze zichtbaarheid in de regio. 2. vergroot interactie met huidige en nieuwe klanten 3. verjong ons klantenbestand

Zo doen we dat | We doken in de Toyota Way, de Kaizen denkwijze van continue verbetering en maakten een brug naar de diverse doelgroepen: zakelijk, jong 20, gezin en senioren. In iedere levensfase past de perfecte nieuwe Toyota, occasion of lease.

We vormden een solide basis in een social media strategisch plan. (Zomaar wat aanmodderen daar houden we niet van namelijk 😉 Creatief vullen we dat tot op de dag van vandaag, in met mini-activatiecampagnes waarbij een thema/product/doelgroep centraal staat. Toyota Andreae krijgt ruim vooraf onze ideeën en planning gepresenteerd. We creëren balans tussen winacties, videomarketing, productintroducties, informatie en persoonlijke humor vanuit het team.

Hier doe je het dan voor | Het hele jaar heeft onze klant geen omkijken naar de social media kanalen. We realiseren regionale zichtbaarheid, bedenken en realiseren EIGEN sales-acties en stimuleren de acties vanuit Toyota Nederland.

Social media met vaste herkenning

Bouwen aan regionale klantrelaties

Social media plan | Samen met de klant bepaalden we doelstellingen en we onderzochten merk, doelgroepen, resultaten. We legden dat vast in de basis social media strategie. Minimaal twee maal per jaar bekijken we de koers en bedenken we nieuwe creatieve acties.

Videomarketing

Bewegend beeld is HET krachtige overtuigingsmiddel

Video en animaties zijn een vast onderdeel van de online uitingen voor Toyota. We bedenken en produceren originele content of liften mee met de landelijke campagnes op TV, radio, print. Via het eigen YouTube kanaal en Facebook publiceren we de content die tevens de SEO en online vindbaarheid vergroot.

Start je videomarketing voor groei online zichtbaarheid
Activatiecampagnes

Activatieconcepten en klantenacties

Social media en offline acties trachten we te koppelen. Zoals ‘auto-was-team’ dat LIVE door de regio gaat, ter promotie van de wasstraat. Of activeren we volgers met ‘win een weekend gratis Toyota’, ‘raad het geluid’, 'raad het getal', 'hoeveel paaseieren verstopt de paashaas' of ‘winter-ruitenkrab-challenge’.

Een auto koop je niet vaak, wij stimuleren imago merk en dealer

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.