Overview

De uitdaging |

!KIT is door de #1 schaalmodel bouwer van Nederland gevraagd om te adviseren over de positionering van het merk WSI scalemodels. Het bedrijf kent internationaal een groot aantal fans en heeft qua omzet niets te mopperen. Waarom dan wel extra aandacht voor het merk en de interne organisatie?

Het vernieuwde management ziet kansen in verbeteren van de verbinding met hun fans. En er zijn zakelijk meer kansen te behalen. De neuzen intern weer dezelfde kant op voor meer focus, een verfrissende wind door alle afdelingen, dat is de wens.

Vanuit marketing, sales en nieuwe styling vanuit een herkenbaar merkverhaal gaan we samen met het enthousiaste WSI team stevig bouwen.

Zo doen we dat |

Spiegelen, waar staat WSI tot op heden. Waar gaat het goed, en waar missen we de plank. Wij deden een analyse op online prestaties en reputatie. De meerdaagse ‘hei sessies’ met een groot deel van het team bracht veel naar boven. Tezamen stilstaan bij waar je nu eigenlijk mee bezig bent met het bedrijf, met soms best confronterende vragen en opdrachten.

Stap voor stap werden de schrale plekken blootgelegd. En ontstond een gevoel van ‘we gaan ervoor’. Duidelijk was de grote passie onder het personeel en afnemers, voor schaalmodellen en de merken die worden nagebouwd.

Vanuit de sessies ontwierpen wij de merkbelofte:

When dedication and skills work together, expect a masterpiece.

Dus niet minder dan het allerbeste, waarbij de passie en kennis van WSI maar ook de klanten centraal staat.

Project

Rebranding & connectie met klanten

Klant

WSI Models

Wat we doen
  • Why sessies
  • Imago onderzoek
  • Strategisch marketingadvies
  • Merkconcept
  • Activatiecampagnes
  • Online marketing advies
  • Ontwerp website
  • Social media en online content
  • E-mail marketing
  • Huisstijl, digitaal en print
  • Videomarketing & fotografie

Merkverhaal dat de kern van de klanten en het bedrijf vertelt.

WSI erkent het harde werken op de weg, in landbouw en in de bouw. De communicatie laat de menselijke kwaliteiten achter het harde werken zien. De mannen en vrouwen die iedere dag hard zwoegen op vrachtwagen, kraan of graafmachine die komen alle eer toe. Zij houden de economie draaiend. WSI pakt in de communicatie aan:

  • Geloof dat het kan. En het kan. Kies vrijheid, avontuur en trotseer de elementen. Droom van of werk mét je machine. Be a hero.
  • Alleen het beste is goed genoeg. WSI gaat voor de passie en perfectie. En dat laten we zien.
  • Verleg je grenzen. Groei voor mens, proces en product. Het is onze taak om voorop te lopen in kennis, techniek en branche ontwikkelingen.
  • De wensen van mensen centraal. Omdat zij de echte kenners zijn, vol passie. Dat tastbaar maken, daar doet WSI het voor. We tonen de verhalen achter de passie.

Ben je ook toe aan je eigen unieke merkverhaal?

We starten direct voor je

Rebranding merkstrategie

Niet het product, maar de passie staat centraal #myskill

WSI wil bouwen aan de relatie met haar klanten. Mensgericht zijn. Een toegankelijke, transparante organisatie en hogere ‘aaibaarheid’, da’s dan nodig.

Dus laat zien wie er achter de WSI telefoon zit. Laat zien wie de eigenaar van een model vrachtwagen is en waar dat merk voor staat. Laat de verzamelaar zien bij zijn, in jaren opgebouwde verzameling. En laat zien dat je het snapt.

Het merkverhaal dat we realiseren, werkt alleen wanneer je het waar kunt maken. Dus de WSI organisatie bouwt aan het nakomen van de merkwaarden. En dat doen ze.

Wat ik jouw merkstrategie? Met onze ervaring, vinden we die samen!

NU een frisse wind door je organisatie

Online vindbaarheid in webshop en SEO

Gedacht vanuit de klant, wordt de service- en verkoopgerichte website gebouwd

De klanten bekijken online urenlang alle schaalmodellen, iedere minuut van de dag. Wikken en wegen en kopen dan via resellers over de hele wereld. Of komen naar de fysieke WSI winkel. De website is compleet op de schop gegaan en sterk verbeterd, gebaseerd op de zoektocht van de klant.

Het WSI verhaal, het onderscheid en de menselijke factor zijn in de nieuwe online omgeving ingevoegd. Vooraf aan de bouw is gebruikers- en SEO-analyse gedaan. Er was een prettige samenwerking met de vaste website leverancier van de klant voor de bouw, test, evaluatie. De nieuwe website is dé plek waar het WSI verhaal gestalte krijgt.

Hoe online vindbaar en gebruiksvriendelijk (lees: omzetmakend) is je huidige website?

Verbeter NU je online prestaties

Menselijke social media voor groei in connectie en interactie

Social media doelgericht inzetten

Met 41.000 facebook volgers, 20.000 insta volgers en veel interactie en reacties gaat er al veel oké. Social kanalen zijn echter ideaal voor juist de menselijke en transparante onderwerpen.

Voor WSI maakten we een contentplan met pijlers voor merkbouw. Zodat naast de standaard product- e salesberichten, ook aandacht is voor de campagnes zoals #myskill, HERO, de merkwaarden, de trots en de verhaleb rondom schaalmodellen. Inmiddels staat Instagram op 37.500 en ruim 57.000 facebook volgers.

Social media gaat verder dan alleen maar ‘wat’ posten. Wij regelen je social media het hele jaar door. Gericht.

Laat ons je social media goed doen

Video marketing

Bewegend beeld en geluid krijgt online meer aandacht en vertelt het verhaal sterk.

Vanuit vast raamwerk worden diverse video series geproduceerd, gebaseerd op de content merkpijlers. Bekijk meer WSI video’s op ons YouTube kanaal.

  • klant in beeld
  • personeel, kijkje binnen WSI
  • unboxing van producten
  • branding video

Ken jij de kracht van video en animatie? Mis het niet en laat ons je video’s en animaties het hele jaar door maken.

Start nu met video en animatie
e-nieuwsbrief design voor groei in connectie en sales
footer op de website met persoonlijkheid personeel

Branding en huisstijl

Huisstijlbewaking over alle mediakanalen

Van restyling nieuwsbrief tot email handtekening. Alle communicatie kanalen van WSI zetten we netjes in dezelfde consistente stijl. Omdat er wekelijks duizenden nieuwsbrieven uitgaan naar dealers, kopers, klanten is eenheid belangrijk. In het systeem zetten we templates gereed voor de medewerkers zodat de dagelijkse producties ongestoord doorgaan. We kijken alleen af en toe mee.

Zie jij ook het belang om interne medewerkers tijdelijk bij te staan bij je merkcommunicatie? Wij kunnen tijdelijk je team versterken, vraag het ons > Lees HIER meer over je Marketing Adviseur Op Locatie of Hybride

Wij brengen eenheid in je communicatie

Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.

Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.

Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >

marketing strategische sessie

Interim marketingadviseur

Handig, een ervaren marketingadviseur tijdelijk erbij halen. Het hebben van…
Lees meer