Corporate styling voor Hollandse volkssport #2

Wist jij dat? Sportvissen in Nederland is volkssport #2 gelijk met tennis. En we nemen met z’n allen vissen serieus, gezien de groei aan tv-programma’s, glossy magazines en professionele hengelsportwinkels. Sportvisserij ZWN ontfermd zich over de regelgeving, de visstand, waterkwaliteit, voorzieningen voor sportvissers en recreanten en competities. Alles voor het plezier in hengelsport.

Klant
Sportvisserij ZWN
Markt

Consumentenmarkt

Sport en hobby

Lidmaatschap

Vereniging

Realisatie
  • Creatieve doelgroep campagne
  • Signing outdoor
  • Drukwerk
  • Interactief

Zo vist niemand achter het net; visie op waterkwaliteit, visstand en lol in Hollands sportvissen.

De uitdaging | KIT is gevraagd voor de communicatie van de federatie Sportvisserij Zuidwest Nederland, verantwoordelijk voor provincies Noord-Brabant, Zeeland en Zuid-Holland. Met 142.000 leden worden naast corporate uiting en jaarverslag ook wervende en promotie-ondersteunende uitingen door ons gerealiseerd. Een fijne, jarenlange samenwerking én we leren nog iets van onze Hollandse vissen.

Zo doen we dat | Naast de bestaande huisstijl, vastgelegd in het huisstijlhandboek én de prachtige beschikbare fotografie hebben we een frisse, herkenbare styling voor alle promotiematerialen opgesteld.

Hier doe je het dan voor | Het sportvisseizoen start half april. En dus zorg je dat dan alles gereed is. Al enkele jaren zorgen we voor het jaarverslag en promotiematerialen die uitgezet worden bij hengelsportverkooppunten. Samen met de medewerkers van Sportvisserij Zuidwest Nederland houden we motivatie en promotie voor deze volkssport goed warm.

Educatieve promotiematerialen

Jeugd stimuleren voor de natuur

Als je vist, doe het dan goed en humaan. Zonder schade aan te brengen aan de natuur. Met 142.000 leden is het belangrijk dat de kennis binnen de organisatie wordt doorgegeven aan de jeugd. En dat ze met hun neusjes buiten komen. Speciaal voor scholen is een stimuleringscampagne: visles op school. Hiervoor worden VIScoaches en VISmeesters opgeleid volgens vaste richtlijnen. De passie en liefde voor de natuur dat is al aanwezig. We produceerden promotiepakketten gericht op recreant en sportvisser, via alle verkooppunten van visbenodigdheden.

Interne communicatie

Eenheid in huisstijl

In het huisstijlhandboek zijn de huisstijlelementen vastgesteld. Alle communicatie voldoet hieraan. Dat zorgt voor een nette uitstraling. Al enkele jaren realiseren we alle interne uitingen en het jaarverslag in print en interactief.

Huisstijlen bewaken we tot de tand
Informatieverstrekkers

Outdoor informatie aan toerist, recreant en sportvisser

De organisatie zet zich in voor maximale visvoorzieningen voor de sporter. Het gebruik van de voorzieningen dienen wel netjes nagekomen te worden. Informatie verstrekken is hierbij belangrijk. En we vertellen ook welke soorten vis er in de wateren ontdekt kunnen worden. Vishelling werd officieel geopend door de wethouder.

Wanneer sportvissen je hobby is, hoef ik niet meer te vissen naar je passie.