Meerdere merken onder 1 dak = ieder merk ’n eigen pad
Verduyn, inmiddels Copar, is een verkooporganisatie voor meerdere nationale en internationale snoepmerken. Diverse agentschappen, verkoopkanalen en eigen productie van Zuid-Amerika tot Belgiƫ en Nederland. Leveringen aan groothandel zoals Makro, benzinestations en alle grote supermarktketens. De organisatie regelt alles voor het merk van A tot Z. Voor ieder merk is er een markt- en omzetdoel. Doel: verkoop in Nederland.
De uitdaging
KITreclame maakte al diverse verpakkingen voor single-producten zoals salmiakknotsen, lollies, jawbreakers etc. KIT werkt gevraagd de marketing uit te zetten voor een bestaande huislijn die aan vernieuwing toe was en een verkoopboost nodig had: Candyman.
Op de bestaande verpakkingen nam een clown de hoofdrol. Eis was dat deze behouden werd. De Candyman snoeplijn bestaat uit ‘oud’ snoep zoals Manna voor kleintjes, de oude bekende poederstaven, lik-schelpen, kauwgomballen, lollies tot droprollen. Ouders herkennen dit, maar een nieuw jasje is nodig.
Hoe maak je een productlijn gewild bij kinderen EN ouders. En zorg je voor herhalingsaankoop. Hoe valt de verpakking in groothandel en supermarkt het beste op, tussen honderden andere verpakkingen? En even belangrijk: hoe beter op ooghoogte in de schappen hoe beter de verkopen…Ons doel: hogere omzet door betere schappresentatie. KIT weet hoe dit aan te pakken.