ANPV zet de richting uit.
Politie is er voor de maatschappij, maar wie is er om de agent in functie bij te staan. De ANPV biedt haar leden steun en kennis op de momenten dat het nodig is. ANPV kenmerkt zich doordat de organisatie bestaat uit politiemedewerkers. Zij weten als geen ander wat het vak met zich meebrengt, en zijn met name sterk in persoonlijke belangenbehartiging. De organisatie staat sterk, en wilde graag in haar communicatie verder professionaliseren.
De uitdaging
KITreclame is gevraagd het totale communicatiebeleid neer te zetten, ledengroei te bevorderen en lijn in alle uitingen te brengen.
KIT benadering
Vanuit de bestuursstandpunten is een beleidsdocument gemaakt. Hieruit is een strategisch marketingplan gemaakt. De pijlers: ledengroei, interne lijnen verbeteren, marketing inzetten voor afdelingen en regio’s (OR, wervingsteam, secretariaat), herkenning en eenheid in uitingen van ANPV en steviger aanwezigheid van ANPV in de pers, interactie met leden en leden elkaar laten versterken.
Alle doelgroepen, mediainvulling, thema’s, budgetten en planning is vastgesteld.