De uitdaging |
!kit werkt al enkele jaren nauw bijzonder prettig samen met Floor Rolluiken om een frisse, zakelijke, kwalitatieve en vooral consistente identiteit neer te zetten. Bewust met kleine stapjes, omdat het pad redelijk verrassend is in de branche. Bovendien geeft het de eigen organisatie ruimte om het jasje steeds beter te passen.
Wat doe je wanneer je als familiebedrijf al 40 jaar succesvol gegroeid bent in een branche die al decennia lang op eenzelfde wijze communiceert naar de klant? Juist… Vernieuwen. Innoveren. Verfrissen.
Inmiddels heeft de organisatie enkele jaren een professionele servicedienst, intern een geautomatiseerd controlesysteem, is de kwaliteit door verzekeringsmaatschappijen erkent en zijn in eigen huis geproduceerde systemen gepatenteerd en onafhankelijk getest en voorzien van keurmerken.
Zo doen we dat |
De materie is beveiliging. Inbraak voorkomen. Vervelende noodzakelijke toepassingen en kostenpost waar ondernemer, architect en aannemer niet bij staan te springen. Wetgeving en verzekeringen eisen echter een kwaliteitsnorm. En de consument? Die wil het product niet zien!
KIT brengt print, advertenties, signing en online direct gericht op de B2B: de retail- of franchiseorganisatie, facilitaire inkoopafdelingen, aannemers en architecten.
Focus = innovatie, kwaliteit, design: vernieuwing in materialen (lichter, betere inbouwmaten, goedkoper, onderhoudsvriendelijk), hoge service met maatwerk productieproces in eigen fabriek en 24/7 onderhoudsdienst met eigen monteurs.
Project
Familiewaarden inzetten voor identiteit
Klant
Wat we doen
- Marketingadvies
- Merkconcept
- Online marketing advies
- Social media en online content
- Huisstijl, digitaal en print
- Videomarketing & fotografie
Merkverhaal dat de kern van de klanten en het bedrijf vertelt.
Een nieuw logo, symbool F van Floor en knipoog naar rolluikonderdeel. Strak doorgevoerd in herkenbare huisstijl. Van controlesticker op rolluik tot visitekaarten, huis- en servicefolder, en complete lijn productleaflets.
De website is maatwerk en richt zich op de zakelijke doelgroep, van iedere productlijn gedetailleerde informatie en beeldmateriaal, pdf’s, technische tekeningen en foto’s downloadbaar. In een tijd waarin retail het zwaar heeft, blijft Floor Rolluiken groeien.
Ben je ook toe aan je eigen unieke merkverhaal?
Rebranding
Frisse uitstraling in een ijzerharde wereld
Floor Rolluiken staat voorop in innovatie binnen de rolluikbranche. Ze zitten bovenop materiaalverbeteringen, educatie richting verzekeringsmaatschappij en bouwwereld.
Want we realiseren ons dat rolluiken helemaal niet gewenst zijn door ondernemers en architecten, maar in een wereld waarin we ons moeten beschermen tegen diefstal zijn rolluiken een noodzakelijk kwaad. Laat ze dan functioneel en van hoge kwaliteit zijn!
De F van Floor Rolluiken staat voor transparantie, kennis delen, kwaliteit.
Wat is jouw merkstrategie? Met onze ervaring, vinden we die samen!
Herkenbare huisstijl
Fris, jong en kwaliteit uitstralen
Al ruim 15 jaar werken we nauw samen met de eigenaren van Floor Rolluiken om de huisstijl en de uitstraling eenduidig te communiceren. We werkten de huisstijl uit richting autobelettering, website, al het printmateriaal.
Ook een frisse wind door je communicatie?
Social media campagne voor werving
Employer branding vergt aandacht
Social media wordt voor Floor Rolluiken ingezet om aan een wijder publiek te laten zien waar ze voor staat en te informeren hoe binnen de branche de normering op hoog niveau gehouden kan worden.
De trots van de ondernemers en de kracht van hun product mag getoond worden. Dus startten we zakelijke social content op LinkedIn. Met summiere content houden we de voeten op de grond en bieden informatie en delen kennis. Puur en eerlijk.
De campagne is: Secure what matters most. Bescherm wat je lief is. Want in een ideale wereld zijn wij niet nodig, maar tot die tijd beschermen we je.
Social media gaat verder dan alleen maar ‘wat’ posten. Wij regelen je social media het hele jaar door. Gericht.
Video marketing
Video legt beter uit
We hebben vier videoformats geproduceerd. Waarbij de één vooral educatief is in een animatie stijl, waarbij de productvideo’s meer informatief zijn en een productieproces laten zien en de challenges tonen aan tegen welke inbraakpogingen een rolluik bestand zou moeten zijn.
- uitlegvideo’s ‘wat is de EN 1627’ en ‘waar moet mijn rolluik aan voldoen’
- challenges op inbraakpogingen
- how it’s made
- secure what matters most. We beschermen letterlijk dat wat we lief hebben. Animaties.
Ken jij de kracht van video en animatie? Mis het niet en laat ons je video’s en animaties het hele jaar door maken.
Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.
Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.
Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >