De uitdaging |
!kit is gevraagd om de marketing én rebranding uit te zetten voor een bestaand eigen merk dat een nieuwe verkoop boost nodig heeft: Candyman
De Candyman snoeplijn bestaat uit ‘nostalgisch’ snoep zoals Manna voor kleintjes, de oude bekende poederstaven, lik-schelpen, kauwgomballen, lollies tot droprollen. Ouders herkennen dit uit hun eigen jeugd, we gaan het herintroduceren.
Hoe maak je een productlijn gewild bij kinderen en ouders. En hoe push je naar herhalingsaankoop. Hoe valt de verpakking in groothandel en supermarkt het beste op, tussen honderden andere verpakkingen? En even belangrijk: hoe beter op ooghoogte in de schappen hoe beter de verkopen… Ons doel: hogere omzet door betere schap-presentatie.
Zo doen we dat |
Ons doel is om fan te maken vanhet merk Candyman. Daarnaast is afhankelijkheid van de verkoopkanalen een belangrijke pijler in het verkoopproces. Geen goede presentatie betekent lastiger verkoop. Merkactivering dus binnen de keten bij inkopers en retail. In ons merk- en communicatieplan brengen we voor lange termijn onderscheid in communicatie naar zakelijke en particuliere doelgroep, met ieder hun activatie campagne.
Project
Re-branding en activatie
Klant
Multi brand communicatie
Wat we doen
- Strategisch marketingadvies
- Media en adverteren
- Drukwerk productie
- Direct Promotion
We zetten de kinderen centraal
Nieuwe pay-off
!kit zet de kinderen zelf centraal met een nieuwe pay-off: IK snoep lekker Candyman. Beeld met fun en lekker. Eigenwijs. De totale lijn krijgt 1 vaste huisstijl, met een uniek eigen herkenning. Centraal staat fotografie van vijf kinderen, die ieder staan voor een productlijn: het meisje met poederstaaf, lollie-girl, kauwgom blazende stoere jongen…
Hoe praat jij met je klanten?
Verpakking design
Opvallen in het schap
De totale verpakkingslijn wordt opnieuw ontworpen. Fotografie van kind met het product is hierbij leidend. Eis van de klant is dat de clown van de oude lijn behouden blijft en dat het snoep altijd zichtbaar is door een transparant kijkvenster. Voor de groothandel zijn de grootverpakkingen gerestyled en richting de consument zijn de kleinverpakkingen opnieuw ontworpen.
Ontwerp van verpakkingen. Ook dat doen we.
Zakelijke communicatie
Promotie richting groothandel en MKB voor hogere push strategie
Merken vechten om een goede plek in het schap, bij groothandel en in de winkels. Naar de keten is verkoop- en productinformatie verstrekt, beloningsstructuur met provisies opgesteld, motivatie en verbetering in persoonlijke verkoop en ondersteunend winkelmateriaal aangeleverd en inkoopacties.
Wanneer pas je push of pull in je activatie toe? Wij weten het.
Communicatie over alle kanalen
Fun online met games, zichtbare buitenreclame en advertising
Terwijl het nieuwe ontwerp wordt doorgevoerd, rolt het concept verder uit naar een online website met daarop onschuldige spelletjes voor de jongere kinderen. Je ziet ons als adverteerder in de Donald Duck, Allerhande en zelfs als je in de auto onderweg bent.
Laat je zien aan je nieuwe klanten, zorg voor herkenning.
Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.
Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.
Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >