De uitdaging |
!kit is gevraagd het totale communicatiebeleid neer te zetten, ledengroei te bevorderen en lijn in alle uitingen te brengen. Merkdoel: ANPV als betrouwbare, krachtige partij voor haar leden en als serieuze partner aan de onderhandelingstafel.
Politie is er voor de maatschappij, maar wie is er om de agent in functie bij te staan. De ANPV biedt haar leden steun en kennis op de momenten dat het nodig is. ANPV kenmerkt zich doordat de organisatie bestaat uit politiemedewerkers. Zij weten als geen ander wat het vak met zich meebrengt, en zijn met name sterk in persoonlijke belangenbehartiging. De organisatie staat sterk, en wilde graag in haar communicatie verder professionaliseren.
Zo doen we dat |
Vanuit de bestuursstandpunten is een beleidsdocument gemaakt. Hieruit is een strategisch marketingplan gemaakt. De pijlers: ledengroei, interne lijnen verbeteren, marketing inzetten voor afdelingen en regio’s (OR, wervingsteam, secretariaat), herkenning en eenheid in uitingen van ANPV en steviger aanwezigheid van ANPV in de pers, interactie met leden en leden elkaar laten versterken.
Alle doelgroepen, mediainvulling, thema’s, budgetten en planning is vastgesteld.
Project
Professionaliseren in ledencommunicatie
Klant
Politievakbond ANPV
Wat we doen
- Strategisch marketingadvies
- Merkconcept
- Activatiecampagnes
- Online marketing advies
- Social media en online content
- Design ledenmagazine
- Blog en tekstschrijven
- Huisstijl, digitaal en print
Pas communicatie aan op doelgroep
Eén communicatie dekt niet altijd de lading wanneer er meerdere bedrijfsdoelstellingen zijn met verschillende doelgroepen. Daarom hebben we voor ANPV drie communicatielijnen uitgezet:
1. ANPV corporate algemeen. Het logo blijft ongewijzigd. De huisstijl vaste kleuren volvlakken: betrouwbaar beige, veel fris wit met een moderne accentkleur. Extra elementen zoals de spreekwolk (ANPV als spreekbuis voor leden), bolletjespatroon en cirkels met foto’s. Teksten en foto’s spreken in emotie: familie, belangenbehartiging, zekerheid, service, carrière, werkstress.
Wil jij ook meer gericht je communicatie per doelgroep?
Spreek jongeren aan in hun taal
Actieve, moderne werving gericht op jonge doelgroep
ANPV werving krijgt een moderne, stoere stijl. De huisstijl vaste kleuren: zwart, accentkleur fel blauw. De extra elementen zijn gelijk aan de basis-huisstijl.
Teksten zijn krachtig en direct confronterend richting de lezer. In beeld komen de agenten in hun dagelijkse werk zichtbaar in een ‘fotowand’. Dit grote fotoboek spreek de jonge, in opleiding zijnde politieagenten ‘in de dop’ aan.
De goldie is een actieve werver als omroeper.
Wat ik jouw merkstrategie? Met onze ervaring, vinden we die samen!
Marketing die in de toekomst kijkt
Communicatie om gezondheid te stimuleren onder leden
ANPV fit & gezond is de sportieve lijn. Hiermee steunt ANPV sportieve events, sportactiviteiten van haar eigen leden en het landelijke fit & gezond programma. Ook zijn we de eerste vakbond die PTSS bespreekbaar maakt, in ons magazine en in een landelijk praat- en coachprogramma.
Het logo is aangepast met sportieve elementen, de huisstijl een frisse blauwe kleur.
Marketing en communicatie kan sturen op je doelen. Mail of bel ons, wij weten hoe je dat doet.
Magazine door en voor leden
Een blad dat WEL wordt gelezen
Een blad maken om een blad maken? Dan belandt het toch echt ongeopend in de prullenbak. En dus werd de redactie verjongd, onderwerpen inhoudelijk meer gericht op wat de jongere doelgroep wil lezen en wat er speelt. Zoals onderwerpen als PTSS en fit blijven in een job met hoge werkdruk. En vooral veel ruimte voor fotografie en beeldverhaal. !kit maakte nieuwe basislayouts, werkte samen met bestaande redactie, drukker en advertentieverkoop.
Hoe praat je met je doelgroep of leden?
Branding en huisstijl
Huisstijlbewaking over alle mediakanalen
KIT werkt al jaren nauw en fijn samen met ANPV aan het totale marketingbeleid. Veel uitingen zijn gerealiseerd zoals de 3 huisstijlen, nieuw design website, foldermateriaal, restyling ledenmagazine, inschrijfformulieren, vlaggen, gadgets.
Gerealiseerde campagnes:
wervingscampagne met wervingsstand, wervingsfolders, kleding, gadgets, autobelettering, advertenties. KLIK HIER om naar deze campagne te gaan.
OR-campagne met mailing, huisstijl, posters voor het verstevigen van onze stem in de politieorganisatie
Wil jij ook samen met je team aan de gang met merkcommunicatie? Wij kunnen tijdelijk je team versterken, vraag het ons > Lees HIER meer over je Marketing Adviseur Op Locatie of Hybride
Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.
Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.
Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >
Interim marketingadviseur
Lees meerWarning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60
Warning: Attempt to read property "post_title" on null in /home/kitrec1q/public_html/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/helpers/helpers.php on line 60