De uitdaging |
!kit kijkt met een marketing oog hoe connectie kan worden bevorderd tussen gemeente, bewoners en ondernemers voor vergroten leefbaarheid in een nieuw stadsdeel.
De wijkraad bestaat uit vrijwilligers en bewoners van Leidsche Rijn zelf, met ondersteuning vanuit Gemeente Utrecht. Hoe laat je zien dat je er bent. Hoe laat je zien wat je kunt doen voor de bewoners. Hoe zorg je dat bewoners de wijkraad voorzien van informatie, er interactie ontstaat. En hoe kan communicatie zorgen dat de wijkraadleden worden ondersteund en verlicht in hun werkzaamheden? KITreclame duikt in de wereld van wijken, leefbaarheid en connecties leggen.
Zo doen we dat |
De wijkraad is de spin in het web tussen bewoners, ondernemers, besturen, instellingen en politiek. We starten vanuit een duidelijk conceptplan dat de doelgroepen en doelstellingen afkadert. Het geeft de organisatie richting en basis.
Pijlers: verkeer, veiligheid, voorzieningen.
Project
Saamhorigheid en leefbaarheid stimuleren in een nieuw stad
Klant
Gemeente Utrecht/Wijkraad Leidsche Rijn
Wat we doen
- Strategisch marketingadvies
- Merkconcept
- Activatiecampagnes
- Print en huisstijl
- Huis-aan-huis promotie
- Online marketing advies
- Blog en tekstschrijven
Pas communicatie aan op doelgroep
Leidsche Rijn. Een compleet nieuw stadsdeel herrijst aan de westkant van Utrecht uit de weilanden. 30.000 inwoners, die samen wonen en leven, kinderen die opgroeien, culturen die samen komen, natuur, cultuur, scholen, sport, transport en voorzieningen een plekje eisen. Van losse stoeptegel, problemen in infrastructuur, aanleggen van fietspaden, busroutes en vergroten van leefbaarheid; een wijkraad kan de spreekbuis zijn van alle bewoners. Ze is het klankbord richting gemeente en een kritische gesprekspartner.
De herkenbaarheid en bekendheid worden van nul af aan opgebouwd.
Herkenbaar beeldmerk en slogan ‘oog voor ons’
De wijkraad staat voor het OOG van de wijkraad op de wijken, oog voor elkaar, oog op veiligheid, oog op woonplezier. De locatie van Leidsche Rijn is te herkennen; de A27 en A12 met een cirkel om Leidsche Rijn.
Wil je ook richting in communicatie keuzes?
Leg contact met gerichte marketing
Huis-aan-huis zichtbaar zijn
De vaste fotografen en database van Gemeente Utrecht zorgden voor uniek beeldmateriaal in de huisstijl en uitingen.
We startten de campagne met doel: contact met bewoners, door zichtbaarheid voor de Wijkraad.
- Huis-aan-huis brochures. Die de wijkraad voorstellen, en inspraak van bewoners vragen.
- Lantaarnborden door de gehele wijk.
- Posters, leaflets bij bibliotheken, winkels en voorzieningen
Hoe kom je in contact met je doelgroepen? Met onze ervaring, gaat dat lukken!
Lokaal zichtbaar zijn
Inhaken op locatie problemen en oplossingen bieden
We zijn met vaste regelmaat te vinden in de pers met publicatie van resultaten die bereikt zijn. En we laten zien dat we problemen die er nu zijn, aanpakken. Zoals veiligheid, leefbaarheid voor gezinnen. We zijn de spreekbuis voor de bewoners en ondernemers in de groeiende nieuwe stad.
Laat zien waar je resultaten bereikt. Mail of bel ons, wij weten hoe je dat doet.
Online vindbaar
Via website, social media en kringgesprekken het gesprek openen
Ook via social media benaderen we lokale doelgroepen. Op de website bieden we lokale informatie voor nieuwe en bestaande bewoners en ondernemers, klachtmeldingen, FAQ.
Zo’n 6x per jaar worden deelcampagnes ingezet om specifieke thema’s tussen bewoners, instellingen en politiek bespreekbaar te maken. Hiervoor maken we grote billboards, advertenties, blogs en live debat-avonden.
Hoe ga jij het gesprek aan met je klanten of medewerkers?
Direct-Marketing op nieuwe bewoners
Nieuwe bewoners snel laten integreren
Nieuwe bewoners zijn belangrijk voor het groeiende stadsdeel Leidsche Rijn. De verjonging van jonge mensen en gezinnen die actief hun leefklimaat kunnen beïnvloeden. Dus contact met de wijkraad en hun ideeën en wensen laten inbrengen starten we vanaf de eerste dag dat ze hier wonen. Iedere nieuwe bewoner ontvangt een welkom folder.
Laat je zien. Mail of bel ons, wij weten hoe je dat doet.
Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.
Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.
Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >