Marketingconcept voor verhuur vastgoed

Bedrijfsleegstand is niet goed voor een regio, en zeker niet goed voor de eigenaar. Het vinden van de juiste nieuwe huurder is niet snel een match, en dan biedt een marketingconcept nieuwe mogelijkheden voor bedrijfsbeslissingen. En nieuwe samenwerkingen voor actieve ondernemers. Maar waar begin je? Welke richting ga je op?

Klant
Barbizon
Markt

Zakelijke marketing

Bedrijfsconcept

Zorg en welzijn

Gerealiseerd
  • Wekelijks management advies
  • Strategisch marketingplan
  • Merkconcept en merkverhaal
  • Creatieve doelgroep campagne
  • Ontwerp en realisatie website/shop
  • Online content in tekst en beeld
  • e-Mail marketing
  • Videomarketing
  • 360 fotografie
  • Tekstschrijven
  • Huisstijl en logo
  • Interieur/exterieur concept
  • Media en adverteren
  • Drukwerk

Zo wordt leegstand vastgoed met marketingconcept en visualisatie, voor zakelijke verhuur zichtbaar.

De uitdaging | KIT is gevraagd als marketingadviseur en sparringspartner in een adviesgroep voor vastgoedleegstand. Een uniek vraagstuk voor een specifieke locatie, waarbij een andere zienswijze nodig was. Onze kijk op doelgroepmarketing en systemen om te komen tot een wervend marketingconcept dat op alle vlakken ‘klopt’ gaf een meer emotionele toon naast de zakelijke, financiële afwegingen.

Zo doen we dat | Wekelijks kwam het klankbord bijeen. Hierin zijn in de eerste fase de verschillende rapporten van externe adviesbureaus voor mogelijke verhuurconcepten afgewogen. Het gekozen zorgconcept – toen nog naamloos – is nader geanalyseerd op marketingdoelgroepen, marktpotentie, concurrentie, en afnemers. Iedere week schoof een potentiële huurder aan als adviseur. Met inzichten en wensen direct van de bron. Van hieruit is het marketingplan en merkconcept concreet vastgelegd en uitgewerkt.

Hier doe je het dan voor | Barbizon vormde zich, een uniek zorgconcept. De marketing is trapsgewijs ingezet, van warme eigen contacten, naar steeds grotere reikwijdte. Partners en salesteam zijn ondersteunt door meerdere DM-actie print, een interactieve 360 graden presentatie van het pand (zonder dat de kijker fysiek naar het pand komt) digitale documentatie rondom huurvoorwaarden, prijzen, afmetingen. In het (lege) pand zelf is aankleding buiten en binnenzijde en presentaties gemaakt. De digitale designs van het architectenbureau zijn gebruikt om de contacten een beeld te geven van ‘hoe het gaat worden’. Deze staan samen met de 360 interactieve presentatie en alle details, online op een door ons gecreëerde sales landingspage.

Marketingconcept

We maakten een sssstiekem concept, alleen voor insiders

Een leeg pand en zorgconcept handen en voeten geven. Dat was het marketingvraagstuk. Zodat de juiste partijen bijeen worden gebracht en interesse wordt gewekt. Wij waren van mening dat er meer nodig is dan een mooi plaatje en beloftes. Dus werden alle mogelijke scenario's doorgerekend, ge-analyseert, enquetes en onderzoek gedaan en onderbouwd aangevuld met meningen van experts. Niet over 1 nacht ijs. Een goed onderbouwd zorgconcept. Gedragen met een merkverhaal en een nieuwe naam: Barbizon. Waar de patiënt met 1 stap totale zorg heeft op 1 plek. Waar teams en specialisten samenwerken. En compleet in de watten wordt gelegd.

Visualisatie locatie

Hoe laat je iets zien dat nog niets is...

Het architectenbureau heeft de 3 verdiepingen en de ruim 1200m2 oppervlakte op schaal in design gezet. Een manier om geïnteresseerden een goed beeld te geven van de mogelijkheden. De turn-key oplevering, servicelevel, centrale ondersteuning zijn de extra services binnen het concept. Marketing en het merkconcept Barbizon vertelt het verhaal. Visueel en inhoudelijk voor heldere sales.

Heb je een sales vraagstuk - laat onze ervaren marketingvisie erop los
Landingspage met 360 graden visualisatie

Verzamelen van data, wie zijn geïnteresseerd?

Mensen zijn nieuwsgierig, maar eerst wenst men meer concrete informatie. De 360 graden opnamen gemaakt door onze professionele fotografen, maakten het mogelijk dat iedereen op afstand toch door het pand kan kijken. We voegden de architect visuals en aanvullende informatie samen in de software en publiceerden de landingspage en de actie 'ik ben barbizonder'. Het beste is deze presentatie te zien met een 3D bril.

Drukwerk, Direct-Mail campagne

Sales acties met resultaat

Geef ALTIJD het salesteam materialen om hun verhaal te onderbouwen. Of om na een gesprek achter te laten. Bezuinig hier niet op. Het is menselijk dat na een gesprek afwegingen worden gemaakt en men ruggespraak houdt met derden. Maximale reductie van de twijfel behaal je door een naslagwerk(je) achter te laten. En vervolgacties persoonlijk, via e-mail, online en social media vooraf te regisseren. Zo werkt sales en marketing in harmonie voor eenzelfde resultaat.

Wij bepalen per doel en doelgroep de juiste producties. Vraag ons hoe we dat doen.
Print, signing, SEO, adverteren online en in media

Uitrol van het zorgconcept

Door gedoseerd de marketing in te zetten, zijn eerst de warme connecties benaderd. En reacties gepeild. De opvolgende stappen dienen wel al te worden voorbereid en zijn ingezet op online vindbaarheid, online en media adverteren, alle vormen van print en signing. Met dank aan het complete werkteam dat samen de schouders onder dit project heeft gezet.

Marketing en sales zijn met elkaar verweven, voor het beste resultaat.