Interne focus gericht op dat ene doel: wensen van mensen vervullen

De wereld van schaalmodellen heeft ons verrast. Fans sparen soms maanden voor die ene vrachtwagen of bouwkraan op schaal. En die fans werken zelf dan wellicht nog niet eens in het transport of grondverzet. Het zijn verzamelaars die letten op de kleinste details. En die de volle belangstelling hebben voor alle nieuwste modellen en weten álles over de echte uitvoeringen.

Een schaalmodel komt niet zomaar tot stand. Er zijn veel procedures met strakke afspraken met merken, bedrijven en producenten. Waarbij WSI bekend staat om perfectie en ieder stickertje, lijn of kleur 100% nauwkeurig namaakt. Het proces wordt door de ervaren WSI’ers perfect uitgevoerd. Omdat zij weten dat er honderdduizenden fans met haviksogen over de schouder meekijken.

Wij hebben schaalmodel leren waarderen. En onze nieuwe en adviserende kijk op het merk en doelgroepmarketing werkt al jaren naar beider tevredenheid. We zijn blij iedere dag samen met WSI op te ‘schalen’… snappum?

Klant: WSI models
Markt: Internationale consumentenmarkt, zakelijke markt, transport en bouw

Sterk merkverhaal en strategie gericht op doelstelling

De uitdaging | KIT is door de #1 schaalmodel bouwer van Nederland gevraagd om te adviseren over de positionering van het merk WSI scalemodels. Het bedrijf kent internationaal al een groot aantal fans en heeft qua productafzet niets te mopperen. Waarom dan wel extra aandacht voor het merk en de interne organisatie?

Het vernieuwde management ziet kansen in verbeteren van de verbinding met hun fans. En er zijn zakelijk meer kansen te behalen. De neuzen intern weer dezelfde kant op voor meer focus, een verfrissende wind door alle afdelingen, dat is de wens. Vanuit marketing, sales en nieuwe styling en merkverhaal gaan we samen met het enthousiaste WSI team stevig bouwen.

Zo doen we dat | Spiegelen, waar staat WSI tot op heden. Waar gaat het goed, en waar missen we de plank. Wij deden een analyse op online prestaties en reputatie. De meerdaagse ‘hei sessies’ met een groot deel van het team bracht veel naar boven. Tezamen stilstaan bij waar je nu eigenlijk mee bezig bent met het bedrijf, met soms best confronterende vragen en opdrachten. Stap voor stap werden de schrale plekken blootgelegd. En ontstond een gevoel van ‘we gaan ervoor’. Duidelijk was de passie die onder het personeel en de afnemers bestaat voor schaalmodellen en de merken die worden nagebouwd.

De merkbelofte: When dedication and skills work together, expect a masterpiece. Dus niet minder dan het allerbeste, waarbij de passie en kennis van WSI maar ook de klanten centraal staat.

Hier doe je het dan voor | WSI erkent het harde werken op de weg, in landbouw en in de bouw. De communicatie laat de menselijke kwaliteiten achter het harde werken zien. De mannen en vrouwen die iedere dag hard zwoegen op vrachtwagen, kraan of graafmachine die komen alle eer toe. Zij houden de economie draaiend. WSI pakt in de communicatie aan:

  • Geloof dat het kan. En het kan. Kies vrijheid, avontuur en trotseer de elementen. Droom van of werk mét je machine. Be a hero.
  • Alleen het beste is goed genoeg. WSI gaat voor de passie en perfectie. En dat laten we zien.
  • Verleg je grenzen. Groei voor mens, proces en product. Het is onze taak om voorop te lopen in kennis, techniek en branche ontwikkelingen.
  • De wensen van mensen centraal. Omdat zij de echte kenners zijn, vol passie. Dat tastbaar maken, daar doet WSI het voor. We tonen de verhalen achter de passie.
Realisatie
  • Strategisch marketingadvies
  • Social media plan en jaarlijks content
  • Imago onderzoek
  • Merkconcept en activatiecampagnes
  • Website advies en online content
  • SEO advies en monitoring
  • Fotografie & videomarketing
  • Blog en tekstschrijven
  • Huisstijl en print
Rebranding merkstrategie

Niet het product, maar de passie centraal stellen

WSI wil bouwen aan de relatie met haar klanten. Mensgericht worden. Een toegankelijke, transparante organisatie en hogere 'aaibaarheid' jaja, da's dan nodig. Laat zien wie er achter de WSI telefoon zit. Laat zien wie de eigenaar van een model vrachtwagen is en waar dat merk voor staat. Laat de verzamelaar zien bij zijn, in jaren opgebouwde verzameling. En laat zien dat je het snapt. Wij verzinnen namelijk geen merkverhaal om er later achter te komen dat er niets van waar te maken is. Dus de WSI organisatie kan bouwen aan het nakomen van de merkwaarden. En dat doen ze.

Website, SEO, online zichtbaarheid

Een service- en verkoopgerichte website gebouwd vanuit klanten functionaliteit

De klanten bekijken online urenlang alle schaalmodellen, iedere minuut van de dag. Wikken en wegen en kopen dan via resellers over de hele wereld. Of komen naar de fysieke WSI winkel. De website is compleet op de schop gegaan en sterk verbeterd, gebaseerd op de zoektocht van de klant. Het WSI verhaal, het onderscheid en de menselijke factor zijn in de nieuwe online omgeving ingevoegd. Vooraf aan de bouw is gebruikers- en SEO-analyse gedaan. Er was een prettige samenwerking met de vaste website leverancier van de klant voor de bouw, test, evaluatie. De nieuwe website is dé plek waar het WSI verhaal gestalte krijgt. Bekijk het op www.wsi-models.com

Ga naar de WSI websisteOok toe aan een verkoop- en imagoverhogende website? Mail of bel KIT: 0168-769055
Social media ook menselijker

Social content doelgericht inzetten

Met 41.000 facebook volgers, 20.000 insta volgers en veel interactie en reacties gaat er al veel oké. Social kanalen zijn echter ideaal voor juist de menselijke en transparante onderwerpen. Voor WSI maakten we een contentplan met pijlers voor merkbouw. Zodat naast de standaard product- e salesberichten, ook aandacht is voor de campagnes zoals #myskill, HERO, de merkwaarden, de trots en de verhaleb rondom schaalmodellen. Inmiddels staat Instagram op 37.500 en ruim 57.000 facebook volgers.

Video marketing

Omdat video en animatie het verhaal zo sterk vertellen.

Vanuit vast raamwerk worden diverse video series geproduceerd. Gebaseerd op de contentmerkpijlers. En we hebben nog heel veel meer producties te gaan. We zijn nog maar net begonnen.

See Our Story
Huisstijlbewaking op alle kanalen

Restyling nieuwsbrief tot email handtekening.

Alle communicatie kanalen van WSI zetten we netjes in dezelfde stijl. Omdat er wekelijks duizenden nieuwsbrieven uitgaan naar dealers, kopers, klanten is eenheid belangrijk. In het systeem zetten we templates gereed voor de medewerkers zodat de dagelijkse producties ongestoord doorgaan. We kijken alleen af en toe mee.

Herken je de behoeft om interne medewerkers te laten bijstaan in je merkcommunicatie? Vraag het ons >


Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592

Warning: imagejpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Output file write error --- out of disk space? in /home/kitrec1q/public_html/wp-includes/class-wp-image-editor.php on line 592