In een niche markt je zichtbaar maken
De grootste speciaalzaak in kurkvloeren gaat de uitdaging aan om het bezoekersaantal en de omzet omhoog te krijgen. Het basisproduct komt direct uit Portugal, maar het maken en leggen van een kurkvloer is nog een oud ambacht. Het product is in vele vormen en uitvoeringen beschikbaar.
De uitdaging
KIT zag zich voor een grote uitdaging. De vraag: hoe maken we meer omzet, vergroten we klantenkring en voordelen van kurk in beeld. Wat doe je met een product dat lijdt onder een negatief imago; ouderwets, bruin. Een product binnen grote concurrentie-omgeving van laminaat, houten vloeren, natuursteen, nieuwe vloeren als pvc, gietvloeren. In een branche die haar eigen business kapot maakt door continue prijsverlagingen tot zelfs ver ONDER de inkoopsprijs. Bovendien bevindt kurk zich door de hoge mate handwerk in een hoger prijssegment. Naturovloeren, de inkooporganisatie waarmee de klant samenwerkt is van de oude ambacht, hoge kennis en kwaliteit, maar weinig vernieuwend in presentatie en verkooptechniek.