Overview

De uitdaging |

!kit kijkt met een citymarketing oog hoe connectie kan worden bevorderd tussen gemeente, bewoners en ondernemers voor vergroten leefbaarheid in een nieuw stadsdeel.

De wijkraad bestaat uit vrijwilligers en bewoners van Leidsche Rijn zelf, met ondersteuning vanuit Gemeente Utrecht. Hoe laat je zien dat je er bent. Hoe laat je zien wat je kunt doen voor de bewoners. Hoe zorg je dat bewoners de wijkraad voorzien van informatie, er interactie ontstaat. En hoe kan communicatie vanuit citymarketing zorgen dat de wijkraadleden worden ondersteund en verlicht in hun werkzaamheden? KITreclame duikt in de wereld van wijken, leefbaarheid en connecties leggen.

Zo doen we dat |

De wijkraad is de spin in het web tussen bewoners, ondernemers, besturen, instellingen en politiek. We starten vanuit een duidelijk citymarketing conceptplan dat de doelgroepen en doelstellingen kaders geeft. Het geeft de organisatie richting en basis.

Pijlers: verkeer, veiligheid, voorzieningen.

Project

Saamhorigheid en leefbaarheid stimuleren in een nieuw stad

Klant

Gemeente Utrecht/Wijkraad Leidsche Rijn

Wat we doen
  • Strategisch marketingadvies
  • Merkconcept
  • Activatiecampagnes
  • Print en huisstijl
  • Huis-aan-huis promotie
  • Online marketing advies
  • Blog en tekstschrijven

Pas communicatie aan op doelgroep

Leidsche Rijn. Een compleet nieuw stadsdeel herrijst aan de westkant van Utrecht uit de weilanden. 30.000 inwoners, die samen wonen en leven, kinderen die opgroeien, culturen die samen komen, natuur, cultuur, scholen, sport, transport en voorzieningen een plekje eisen. Van losse stoeptegel, problemen in infrastructuur, aanleggen van fietspaden, busroutes en vergroten van leefbaarheid; een wijkraad kan de spreekbuis zijn van alle bewoners. Ze is het klankbord richting gemeente en een kritische gesprekspartner en een spin in het web voor goede citymarketing.

De herkenbaarheid en bekendheid worden van nul af aan opgebouwd.

Herkenbaar beeldmerk en slogan ‘oog voor ons’

De wijkraad staat voor het OOG van de wijkraad op de wijken, oog voor elkaar, oog op veiligheid, oog op woonplezier. De locatie van Leidsche Rijn is te herkennen; de A27 en A12 met een cirkel om Leidsche Rijn.

 

Wil je ook richting in communicatie keuzes?

Leg ons je vraag voor, we starten direct voor je

Leg contact met gerichte marketing

Huis-aan-huis zichtbaar zijn

De vaste fotografen en database van Gemeente Utrecht zorgden voor uniek beeldmateriaal in de huisstijl en uitingen.

We startten de marketingcampagne met doel: contact met bewoners, door zichtbaarheid voor de Wijkraad.

  • Huis-aan-huis brochures. Die de wijkraad voorstellen, en inspraak van bewoners vragen.
  • Lantaarnborden door de gehele wijk.
  • Posters, leaflets bij bibliotheken, winkels en voorzieningen

Hoe kom je in contact met je doelgroepen? Met onze ervaring, gaat dat lukken!

Start met ons, dan starten wij de conversatie met je klanten

Lokaal zichtbaar zijn

Inhaken op locatie problemen en oplossingen bieden

We zijn met vaste regelmaat te vinden in de pers met publicatie van resultaten die bereikt zijn. En we laten zien dat we problemen die er nu zijn, aanpakken. Zoals veiligheid, leefbaarheid voor gezinnen. We zijn de spreekbuis voor de bewoners en ondernemers in de groeiende nieuwe stad.

Laat zien waar je resultaten bereikt. Mail of bel ons, wij weten hoe je dat doet.

Wij weten hoe je raak communiceert
promotie live discussie bijeenkomst Gemeente Utrecht
billboard langs de weg
promotie leidsche rijn
website leidsche rijn

Online vindbaar

Via website, social media en kringgesprekken het gesprek openen

Ook via social media benaderen we lokale doelgroepen. Op de website bieden we lokale informatie voor nieuwe en bestaande bewoners en ondernemers, klachtmeldingen, FAQ.

Bekijk HIER de facebook pagina van Wijk Leidsche Rijn

Zo’n 6x per jaar worden deelcampagnes ingezet om specifieke thema’s tussen bewoners, instellingen en politiek bespreekbaar te maken. Hiervoor maken we grote billboards, advertenties, blogs en live debat-avonden.

Hoe ga jij het gesprek aan met je klanten of medewerkers?

Start het gesprek

Direct-Marketing op nieuwe bewoners

Nieuwe bewoners snel laten integreren

Nieuwe bewoners zijn belangrijk voor het groeiende stadsdeel Leidsche Rijn. De verjonging van jonge mensen en gezinnen die actief hun leefklimaat kunnen beïnvloeden. Dus contact met de wijkraad en hun ideeën en wensen laten inbrengen starten we vanaf de eerste dag dat ze hier wonen. Iedere nieuwe bewoner ontvangt een welkom folder.

Laat je zien. Mail of bel ons, wij weten hoe je dat doet.

Wij weten hoe je raak communiceert

Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.

Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.

Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >

marketing strategische sessie

Interim marketingadviseur

Handig, een ervaren marketingadviseur tijdelijk erbij halen. Het hebben van…
Lees meer