Overview

De uitdaging |

!kit is samen met een team marketingspecialisten uit de regio Moerdijk gevraagd om de stad Zevenbergen meer zichtbaarheid te geven. Ik geloof in verhalen vertellen in je marketing, maar hoe vertel je het verhaal van een hele stad?

Welke stappen neem je om marketing voor een stad neer te zetten? Het beleid van de gemeente is regiobreed en niet op stadsniveau. De ondernemersvereniging voelt aan dat er meer nodig is om bewoners te binden aan de stad, toeristen te trekken en nieuwe gezinnen, bewoners en ondernemers enthousiast te maken voor de stad. Maar welk haakje hang je aan een stad?

Zo doen we dat |

!kit werd projectleider voor een team van 15 marketingprofessionals. Daarnaast is er een klankbordgroep in het leven geroepen bestaande uit ondernemers, adviseurs, ambtenaren op economie en toerisme maar ook instellingen voor jeugd en cultuur.

  • Stap 1 is de DNA van de stad blootleggen. Wat heb je, waar zijn we sterk in.
  • Stap 2 is de rode draad vinden waarop je je verhaal kunt brengen.
  • Stap 3 is je onderscheidend vermogen vergroten op lange termijn.
  • Stap 4 is activatie en doelgroepen bereiken met je verhaal.
  • En dan evaluatie, schaven en herhalen.
Project

Hoe promoot je een stad?

Klant

Citymarketing

Wat we doen
  • Projectleiding
  • Strategisch marketingadvies
  • Merkconcept en merkverhaal
  • Creatieve doelgroep campagnes
  • Activatie campagnes
  • Online marketing advies
  • Ontwerp en realisatie website
  • Social media en online content
  • Blog en tekstschrijven
  • E-mailmarketing
  • Huisstijl, digitaal en print
  • Outdoor promotie
  • Media en adverteren
  • Videomarketing & fotografie

Marketing over alle kanalen aansluiten

Om het oer-Brabantse Zevenbergen op de kaart te zetten, onder de rook van industrie Moerdijk is een verandertraject nodig richting groener denken, duurzaamheid en verjonging.

We willen de stad en het buitengebied laten samenwerken met natuurgebieden in de regio, en de stad een impuls geven opdat bewoners en ondernemers direct en in de toekomst, hiervan de voordelen oogsten in hun leefstijl en welzijn.

De stad heeft zoveel moois te bieden, maar wat dan precies? En wat heeft Zevenbergen nodig om een nog fijnere plek te zijn om te wonen, te bezoeken, te leren en om in te ondernemen?

We zochten het DNA in:

  • Schoolproject onder jongeren en hun familie. Hoe zien zij de stad? Wat zijn hun wensen.
  • Alle enquêtes, onderzoeken en adviezen van de laatste jaren.

Start vanuit een solide basis die écht jou is!

Leg ons je vraag voor, we starten direct voor je

Denkrichtingen

Onderbouwing van de visie

Citymarketing wil je aan een ‘haakje’ hangen. Zodat je lange termijn kunt bouwen aan naamsbekendheid rondom dat haakje. Denk aan Giethoorn ‘Venetie van Nederland’, Eindhoven ‘Leading in technology’ of ‘Er gaat niets boven Groningen’.

Zevenbergen heeft een verleden van suikerproductie, maar er is vrijwel niets meer van te zien, wil de suikerstad worden? Ook hebben we de Elisabeth Vloed weerstaan, en dat is een mooi haakje richting stijging van de zeespiegel, duurzaamheid en educatie. Qua ligging als poort van Brabant tussen Rotterdam, Antwerpen en Zeeland is transport een belangrijk gegeven, maar trekt dit toerisme en nieuwe bewoners aan? De polders vol vernieuwing in productie en innovatie, is bio circulair een richting?

 

Positionering is het plekje in het hoofd van je klant? Wij vinden jouw plekje.

NU een frisse wind door je organisatie

Toekomst visie

Hoe ziet je stad er over 10 tot 20 jaar uit?

Vanuit interne en externe analyse kwamen we met 4 denkrichtingen waarbij het thema ‘water’, ‘stijging zeespiegel’ en  ‘ruimte’ het haakje wordt. Voor de regio zijn de grote lijn uitgezet met daarbinnen deelprojecten die allemaal bijdragen aan het uitbouwen van de visie. Soms moet je kleine piketpaaltjes slaan om iets groots te kunnen realiseren.

Marketing helpt je bij een grotere visie, die in kleine stapjes bereikt kan worden.

Laat ons vrijblijvend naar je vraag kijken.
identiteit city marketing
citymarketing welvaart en water
citymarketing positionering die opvalt
presentatie citymarketing

Presentatie en motivatie

Een goed team om je heen

Van idee ga je naar uitwerking. Maar eerst is draagkracht voor nodig voor je idee. Transparantie, onderbouwing en enthousiasme is daarbij belangrijk. En kom met voorbeelden, want niet iedereen kan in de toekomst zien. Men ziet vaak eerst de obstakels.

De visie wordt voorgelegd aan ondernemers, aan bewoners en in deelprojecten stukje bij beetje uitgerold. We maken gebruik van projectteams. Die met hun kennis, beroep of interesse zich buigen over

  • reputatiebouw via social media en online communicatie
  • winkel- en voorzieningenaanbod en vastgoed. Zoals zwembad, scholen, historische panden, vitaal centrum.
  • thema water, duurzaamheid, innovatie en educatie

Heb jij een gedreven team om je heen?

Wij maken je website 'mobiel'

Print, online, social media

Laat je visie in stukjes zien

Het team professionals maakten met elkaar de nieuwe styling en media voor het uitdragen van de visie. Van zichtbare elementen in de stad die worden ingezet om bewoners te laten nadenken over onderwerpen, tot social media, website en visuals in en om de stad.

Laat zien waar je naartoe wilt. Vraag ons hoe we dat doen.

Laat ons je actie in gang zetten
planning, doelen en prioriteiten citymarketing

Print, signing, SEO, adverteren online en in media

Eenheid in alle communicatie rondom een stad

Voor citymarketing is een lange adem nodig. Binnen een bedrijf zijn de lijnen korter en is er een gedeeld doel: klanten en omzet. Binnen een stad zijn er altijd de mensen die actief zijn, maar ook degene die geen verandering willen.

Kitty presenteert de visie en de projecten richting ondernemers in de regio, maar ook op scholen en bij instellingen. Ook is Kitty de spil tussen het productieteam en het klankbord in een maandelijks overleg. Ook is ze verantwoordelijk voor de totale planning, kwaliteitsbewaking en samenhang binnen het productieteam.

We zetten een ‘stip op de horizon’ waar we met projectteams in afgebakende deelprojecten in drie jaar tijd naartoe werken. De verschillende media en doelgroepen worden hier steeds meer aan toegevoegd maar ook transparantie en vertellen wat je visie is zal de komende periode stap voor stap worden verstevigd in het brein van de doelgroepen.

Wil jij ook aan de gang met citycommunicatie? Wij kunnen je team versterken, vraag het ons > Lees HIER meer over je Marketing Adviseur Op Locatie of Hybride

Wij brengen eenheid in je communicatie

Bedrijven met een sterk merk worden beter gezien en onthouden.

Een sterk merk heeft een hogere waarde dan vergelijkbare bedrijven. Maak jezelf onweerstaanbaar. Je sterke uitstraling maakt het keuzeproces voor klanten makkelijker en gewoon logisch.

Samen bepalen we wat je plan van aanpak wordt. Zetten we je actief in de markt. Versterk je marketing door ons tijdelijk, op urenbasis of het hele jaar door te laten adviseren. Neem contact op >

marketing strategische sessie

Interim marketingadviseur

Handig, een ervaren marketingadviseur tijdelijk erbij halen. Het hebben van…
Lees meer