Gespot @!kit: MATT Sleeps, een voorbeeld van marketing disruptie
Hoe een matras bij iedereen thuis komt te liggen: maak er een feestje van!
We slapen er iedere nacht op, maar we denken er alleen aan na een rusteloze nacht of bij het vervangen van de hoes: ons matras. En wees eerlijk. We schaffen niet graag een nieuwe aan, en mocht het wel nodig zijn dan kies jij OF een matrasleverancier met namen zoals ‘de matrasfabriek’ of ‘slaapdiscounter’ of ‘matrassenkoning’ OF je gaat voor hoge kwaliteit en rijd je naar een woonboulevard samen met je partner om een ‘slaaptest’ te doen op een Auping of Swiss Sense matras te ondergaan. Waarbij je bij de eerste weet dat je duppie eerste rang zit en bij de tweede keuze de portemonnee kunt trekken en dan maar vanuit gaat dat je rugklachten over zijn.
Herkenbaar voor je? Dan mag je dat beeld nu weer wissen, want we hebben nu Mattt. We mogen ‘brak op Matt’, ‘Chillen op Matt’, ‘Lekker rollebollen met Matt’…
Ja dit is disruptie marketing. Maar dan slim. EN met inzet van nieuwe hippe kanalen. Gemikt midden in de lifestyles van 20-30’ers die hun eerste matras graag zonder al te veel moeite aanschaffen. Een nieuwe manier om een product dat al voor de jaartelling bestaat op een nieuwe wijze aan de man en vrouw te brengen. Het concept is zo simpel:
- Kies online je matras (ze noemen ‘m Matt)
- Ze komen Matt dezelfde dag nog bij je afleveren
- en dan t mooiste: je mag Matt 100 dagen uitproberen (niet tevreden? dan gaat Matt weer bij je weg)
- en evenzo mooi: het is een Nederlands product
Maar het is nog niet klaar. Hier worden we bij !kit blij van… Matt is onderdeel geworden van een slaapfeestje inclusief gratis partypakket!
Je woonkamer wordt omgetoverd tot een slaapfeestje zoals jij altijd weer ’s zou willen hebben. Nodig 10 van je beste vrienden uit en ‘brand your party’ zorgt voor de rest: sloffen, slaapmaskers, hapjes, muziek, tot bediening, cocktails en een ontbijt voor de volgende ochtend. En natuurlijk slaap je onder een van die blitse dekbedden van SNURK en slaap je op Matt.
Kijk hier voor deze ludieke slaapactie
Mocht dit pyjamafeestje aan je neus voorbij gaan dan is er de ‘Hangover Bar’. Een crashplek waar je na een feestje kunt slapen, je kater kunt wegsappen & happen en de volgende ochtend fris naar huis kunt.
link youtube: https://youtu.be/rkSPUV3lRBs
Wat leren we hiervan?
Dit is een voorbeeld hoe je een bestaand product in een verzadigde markt TOCH zo weet neer te zetten dat het klanten naar je trekt als mieren naar een pot honing. En ze betalen er ook nog voor.
Inzet marketing: eigenwijs merkbeeld, stoere uitstraling, gericht op jong publiek middenin hun lifestyle: afterparty’s en totaal georganiseerde merkconcepten zoals slaapfeestjes.
enne… KIT heeft zich opgegeven als host voor het slaapfeestje, we mailen je zodra we het feestje mogen houden. Zet 22 april in je agenda!