Een goede advertentiestrategie leidt tot groei

Het effect van adverteren, zowel offline als online, en via socials kan aanzienlijke groei in inkomsten opleveren.

Laat ons effectieve offline, online en social kanalen voor je bepalen.

1

Printadvertenties

Adverteren in kranten, tijdschriften of magazines kan helpen bij het bereiken van een specifiek doelpubliek. Het kan leiden tot directe aankopen of bezoeken aan een fysieke winkel of webshop.
2

Billboards en posters

Dit kan merkbekendheid vergroten en lokale aandacht genereren voor je product of dienst. Het kan vooral effectief zijn wanneer je lokaal zichtbaar wil zijn.
3

Televisie- en radioreclame

Deze kunnen een breed publiek bereiken, maar zijn over het algemeen duurder. Ze kunnen vooral nuttig zijn wanneer je met een groot marketingbudget een brede doelgroep wilt aanspreken.
1

Google ads

Dit zijn betaalde zoekadvertenties die worden weergegeven bovenaan de zoekresultaten op Google, evenals display-advertenties op websites binnen het Google Display Netwerk. Het kan gericht zijn op mensen die actief op zoek zijn naar specifieke producten of diensten.
2

Online displayadvertenties

Banneradvertenties op websites en mobiele apps kunnen je merkbekendheid vergroten en verkeer naar je website genereren.
3

E-mailmarketing

Het sturen van gerichte e-mails naar een lijst met abonnees kan leiden tot directe verkopen of conversies.
4

YouTube-advertenties

Bereik je doelgroep terwijl ze video’s kijken. Skippable in-stream, non-skippable in-stream, video discovery of non-video. Volg je het nog? Laat het ons voor je uitzoeken, het komt goed.
5

Affiliate marketing

Samenwerken met affiliates om producten of diensten te promoten in ruil voor commissies kan je omzet verhogen.
1

Facebook ads

Dit platform biedt een breed scala aan advertentie-indelingen en targetingopties, waardoor je gericht kunt adverteren op specifieke demografische gegevens, interesses en gedrag.
2

Instagram Ads

Deze advertenties kunnen worden weergegeven in de Instagram-feed, Stories of Explore-sectie, waardoor je merk visueel aantrekkelijke advertenties kunt maken om met name jonge gebruikers te betrekken.
3

LinkedIn Ads

LinkedIn is vooral nuttig wanneer je als B2B-bedrijf professionals en zakelijke besluitvormers wilt bereiken.
4

Twitter Ads

Advertenties op Twitter kunnen worden gebruikt om merkbekendheid te vergroten, websiteverkeer te genereren of specifieke acties te stimuleren.
Stap 1: Advertentiestrategie

Wij ontwikkelen voor jou de perfecte advertentiestrategie

Het opzetten van een effectieve advertentiestrategie voor je bedrijf vereist planning, analyse en voortdurende optimalisatie. De volgende stappen gaan we met je door:

Stel je doelen vast. Want wat wil je bereiken met je advertenties. Denk aan vergroten van je merkbekendheid, genereren van leads, stimuleren van verkoop of groei klantloyaliteit.

Ken je doelgroep. Wij duiken in de behoeftes, interesses, demografische gegevens en koopgedrag. Hierdoor krijg je gerichte advertenties die betere resultaten leveren.

Wij adviseren je bij de keuze in juiste advertentiekanalen.

Bepaal je budget gebaseerd op totale uitgaven of op het bedrag dat je bereid bent te betalen per klik, weergave of conversie.

Stap 2: Val op met je boodschap en creatie

Wij weten je doelgroep te raken met je boodschap

Wij helpen je bij het bepalen van je duidelijke, overtuigende en relevante boodschap die aansluit bij de behoefte en interesse van je doelgroep. Zowel online als offline maken wij de content en regelen alles met toeleveranciers zoals mediainkoop.

Ontwerp, productie en creatief opvallen, wij zorgen dat je advertenties relevant en duidelijk zijn zodat de advertenties hoger scoren (lees meer omzet 🙂 We zetten data in voor:

  • Personalisatie op basis van locatie. Je benadert iemand die zich op een door ons bepaalde locatie bevindt. Dit kan een winkel zijn, of een beurs of strand. Vooral bij meerdere vestigingen is locatie adverteren handig.
  • Personalisatie die taal aanpast. Ben je een internationaal bedrijf? Of wil je een specifiek dialect sprekende doelgroep bereiken? Dan kan het beeld en de tekst van de advertentie zich aanpassen aan de gebruiker.
  • Advertenties automatisch laten aanpassen aan de tijd is ook mogelijk. Dan begroet je kijkers in de ochtend dus met ‘goedemorgen’ en ’s avonds met ‘slaap lekker’.
  • Voor events of bereiken van festivalgangers is inhaken op de weersomstandigheden perfect. Als kledingmerk kun je de getoonde kleding in de advertentie bijvoorbeeld aanpassen aan de temperatuur en dus aan de wensen van je publiek.

We lanceren je advertentiecampagnes, en daarna blijft het belangrijk om de prestaties van je publicaties te volgen en waar nodig te optimaliseren.

Wil je dat je merk gezien wordt?

Leg ons je vraag en wensen voor, we denken gelijk met je mee.

Bekijk je merk eens van een andere kant

Maak je merk sterk, met onze marketing

Bekijk meer projecten

Blijf bij met het laatste marketing nieuws. Meld je gratis aan voor onze nieuwsbrief.