Smint, een van de merken van Verduijn/Copar

De bekende kleine Smint met geweldige kracht, die kent iedereen. Verduijn/Copar heeft het agentschap en regelt de marketing en verkoopkanalen. KIT werd benaderd om de advertenties, salespromotie en verpakkingen te realiseren.

De uitdaging

Eigenlijk geen uitdaging ;-)) Doel = de verschillende Smint smaken onder de aandacht brengen. Smint heeft al behoorlijke bekendheid. Vanuit Spanje, het moederbedrijf, werd basismateriaal aangeleverd zoals fotomateriaal. Er was voldoende speelruimte om alle uitingen naar eigen idee en Nederlandse maatstaf te produceren.

KIT benadering

De frisse Smint uitstraling is gecombineerd met frisgarantie: low-sugar en gezondheid voor het gebit. Daarnaast toch verrassend en stijlvol blijven binnen de bestaande Smint richtlijnen. KIT had een fijne samenwerking met de organisatie in Spanje.

Realisatie en resultaat

Om verkoop van Smint een boost te geven is Sampling, advertenties en publiciteit ingezet. In de vorm van een Smintverpakking met productfolder. Advertentiemogelijkheden genoeg, zoals sampling van Smintjes in een sealfolie OP een advertentie aangebracht. Niets leuker dan gratis Smint aan lezers verstrekken! Met coole schaatsbekendheid Anni Friesinger als actietrekker is het werk van reclamemakers makkelijk. In de overige uitingen speelt Smint zelf de hoofdrol.

  • Productsampling direct-promotie
  • Advertenties waaronder proofsampling
  • Publiciteit/pers
Smint Sample

Productsampling

Advertentie met daarop 1 stuks verpakking Smint. Doel: niet-klanten met de smaak van Smint kennis laten maken

KIT werkt samen met uw toeleveranciers en denkt pro-actief mee. Wel zo handig.

Product promotie

Promotieteams gaan het land in met gratis samples. Bij iedere sample is een mini-productfolder toegevoegd.

Smint Boekje

Leave a Reply