Van schroef tot moer en kitspuit, zonder gedoe

Stada Techniek is een nieuwe toeleverancier van bouwmaterialen aan professionals met tientallen jaren ervaring. Het management ziet professionaliteit, snelle levering en persoonlijk maatwerk en pro-actief meedenken als haar sterke punten. DAT wil ze uitdragen in haar uitingen.

De uitdaging

De uitdaging: zo’n paar duizend schroeven, moeren, slijpschijven tot montagekit. Hoe breng je dit duidelijk, overzichtelijk en verkoopgericht in beeld? Sales heeft materialen nodig om het klantenbestand uit te breiden, de klant wil snel kunnen bestellen en graag snel een overzicht van materiaalkeuzes, verpakkingseenheden en prijzen.

KIT duikt in bouwmaterialen.

KIT benadering

KIT zocht de basishuisstijl. Zakelijk, fris, betrouwbaar. De klantgroepen komen in beeld: de monteur, de aannemer. Maar de hoofdrol is voor het product zelf, met alle ruimte voor de stijlvolle productfotografie. Met de klant is afgesproken dat er met kleine stapjes naar een doel wordt gewerkt.

Realisatie en resultaat

Van nul af aan een huisstijl opzetten met weinig middelen. DAT kunt u aan KIT overlaten. Naast het logo is een betrouwbaar zakelijke huisstijl gezet: donkerblauwe volvlakken, stijlvolle foto’s van alle artikelen, rustige en eenduidige uitstraling. Frisse fotografie van de gebruiker. Voor sales is een digitale interactieve salesbrochure gemaakt met totaaloverzicht van het assortiment. Voordeel is dat dit a la minute aangepast kan worden ivm wisselende prijzen en assortiment. Filmpjes kunnen gewenst worden toegevoegd.

Productie:

  • webshop in typo 3
  • interactieve salesbrochure
  • huisstijl

merkactivering zorgde voor interactie met de klant EN met netwerk in de keten

Balans in al uw uitingen.

Leave a Reply