In 5 stappen je merk

Vertel je verhaal en maak omzet

1
Merk identiteit
2
Marketing strategie
3
Merkverhaal
4
Creatief concept
5
Reclameplan

Wil jij weten welke merkpersoonlijkheid past bij jouw bedrijf?

1

WIE ben je?

Waarom doe je eigenlijk wat je doet? Ondernemingen en merken met een duidelijke identiteit worden beter onthouden. En beter gezien. En bouwen een band op met gebruikers. Die identiteit komt vanuit je passie, de kern en dagelijkse drive en inspiratie. Van binnen naar buiten. Wij gaan je unieke identiteit naar boven halen. En leggen verbanden met je doelgroepen, productaanbod en je unieke onderscheid.

Hoe we dat doen? Met de KIT-ID-sessies nemen we je stap-voor-stap mee naar jouw unieke: IdentiteitKernwaardenBedrijfsstrategie.

Samen met je medewerkers, management en klanten komen we achter jouw unieke identiteit. De KIT-ID sessies zijn berucht om hun gezellige open sfeer, zodat iedere deelnemer het lef heeft om te zeggen wat hij ervaart en denkt. Met als einddoel natuurlijk de serieuze input voor het strategisch marketingplan.

Deze stappen gaan we door:

Identiteit. Wat is je kern, waaruit bestaat je passie, wat is jouw unieke Golden Circle. Waarom bestaat je bedrijf en waarom zou iemand uberhaupt bij je kopen.

Kernwaarden. Jij weet waar je voor staat met je bedrijf. Toch? Maar weten je klanten die waarden ook en zien zij dezelfde of andere waarden? ook. En vergeet je medewerkers niet. Zij zijn dagelijks in contact met je klanten en je merk-ambassadeurs. De kernwaarden zouden bij hen bekend moeten zijn. Bepaal je merkpersoonlijkheid. Hoe we dat doen? Door een digitale heerlijk makkelijke archetype-test en een kernwaarden bepaling. Die doen we samen met jou.

Bedrijfsstrategie. Wat is je product en welke zijn voor jou het meest margegevend. Hoe schommelt je markt en welke invloeden beuken er iedere dag tegen je bedrijf aan. En weet je wie je klanten zijn? Meestal antwoord een ondernemer: ‘iedereen’, maar als je naar iedereen alles roept dan schiet je met hagel. Maak keuzes in de klantengroepen en zet daar specifieke producten of diensten tegen af. Dat werkt met betere focus. Dat zet je omzetstromen scherper.

Is Je Bedrijf Een Held? Of Een Verzorger?

Wat is jouw unieke identiteit? Boek direct een KIT-ID sessie.

2

WAT is je unieke kracht?

Marketing strategie =  oplossing vinden voor probleemgebieden binnen je organisatie

Als je weet wie je bent, kun je bepalen WAT je plan van aanpak wordt. Hoe ga je je onderscheidend in de markt zetten, en hoe val je meer op dan je concurrent. En weet je eigenlijk wel wat je klanten van je wensen, en wat hen bezig houdt. Vul je dat nu al in, of zou dat beter kunnen. Zijn er probleemgebieden of zwakheden binnen je organisatie dan dienen we die aan te pakken, en je positieve pluspunten gaan we natuurlijk vergroten en uitbouwen. Vanuit je merkDNA, identiteit en de rol die je voor je klanten kunt betekenen zetten we richting uit die je met de onderneming op wenst te gaan. Je verdere groei kan beginnen.

3

WAAR sta je voor?

Merkverhaal en merkwijzer.

Je merkverhaal is uniek en van jou. Je vertelt je klanten wat je hen belooft en hoe je door hen onthouden wenst te worden. Wees trots op je merkverhaal en zorg dat je merkwaarden in ieder bedrijfsonderdeel en in iedere vorm van communicatie tot uiting komt. Het vormt de adem van je bedrijf. Dat kloppend krijgen maakt het verschil tussen een zwak en een sterk merk.

Het merkverhaal van een verzekeraar.

Het merkverhaal van Arla.

4

HOE vertel je het?

Creatief concept.

Nu gaat het nog leuker worden. Want je merkverhaal mag vanaf dit punt naar buiten uitgedragen gaan worden. Je draagt je merk als een fijn zittende jas. We werken het voor je uit in een creatief concept, met een strakke basis huisstijl maar ook actiegerichte en leuke campagnes gericht op iedere specifieke doelgroep. We kiezen de juiste fotografie, kleuren, tekst en styling.

De creatieve jasjes die wij hebben gecreëerd.

5

Laat jezelf zien!

Reclameplan en jaarplanning

Voor een jaar zetten we slim alle vormen van marketing voor je in een overzicht. Dat doen we OMNI-channel. Omdat je klant via verschillende media je boodschap zou kunnen ontvangen, en we via alle gewenste kanalen je doelgroep ook willen bereiken. Je gaat dus zeker gezien worden. En resultaten merken doordat we de reactie en aankopen van je klant kunnen volgen. En nog mooier: we regelen alles voor je.

KITreclame verzorgt al je reclameuitingen. Van website en social media, nieuwsbrieven tot drukwerk, radio of TV-commercials en advertenties, maar ook de aankleding van je pand en je wagenpark tot het bloemetje op de receptiebalie en kleding personeel.

Wij halen al je zorgen weg met de APK-KIT.

Begin ook aan je merkbouw